یادگیری سئو چقدر طول می‌کشد

16 شهریور 1402  |0 بازدید

فرقی ندارد شما صاحب یک آنلاین شاپ باشید یا قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت را داشته باشید، درهر صورت باید شرایط و روش‌های بهینه‌‍ سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجوگر را بدانید. همچنین اگر قصد دارید به‌عنوان یک کارشناس و پشتیبان سایت مشغول به کار شوید، بهتر است با مفاهیمی همچون سئو آشنا شده تا بتوانید در این زمینه به‌صورت کاملاً حرفه‌ای خدمات خود را ارائه دهید. برای شروع این فرآیند بهتر است اولین قدم را بردارید و سئو یاد بگیرید. به نظر شما یادگیری سئو چقدر طول می‌کشد؟ شما با یک برنامه‌ریزی مشخص و اطلاع از سرفصل‌های مهارت سئو می‌توانید تخمینی از زمان یادگیری داشته باشید.

مدت زمان یادگیری سئو چقدر است؟

یادگیری هر مهارت و دانشی درصورتی ارزشمند است که شما اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید. پزشکان چیره‌دست، مهندسین ماهر، سئوکاران حرفه‌ای و... تنها در شرایطی موفق هستند و آوازه تجربه‌شان همه جا می‌پیچد که به علم روز کاملاً مسلط باشند. بنابراین اگر تصور می‌کنید در یک زمان مشخصی سئو را یاد می‌گیرید و دیگر به آموزشی نیاز ندارید، سخت در اشتباهید. شما بعد از یادگیری اصول مهم و اولیه باید همواره در جریان آپدیت‌های گوگل باشید و مهارت‌های خود را با این تغییرات به‌روز نگهدارید.

به‌طور کلی اگر قصد برنامه‌ریزی دارید و می‌خواهید یک اطلاع کلی از زمان تقریبی یادگیری سئو داشته باشید، حدود 5 تا 6 ماه زمان نیاز خواهید داشت. البته این زمان بستگی به علاقه و مسیر یادگیری شما نیز دارد.

آشنایی با انواع روش یادگیری سئو

شیوه‌های متفاوتی جهت یادگیری سئو وجود دارد که یادگیری هر کدام به استعداد و توانایی شما و میزان تلاشتان بستگی دارد. بهتر است قبل از انتخاب روش یادگیری ببینید هدفتان از یاگیری سئو چیست؟ اگر قصد داشته باشید در رزومه خود اشاره‌ای به مهارت سئو کنید، برنامه یادگیریتان نسبت به زمانی که بخواهید کاملاً یک سئوکار حرفه‌ای شوید متفاوت است. به‌طور کلی بهتر است شما آموزش سئو را تا جایی ادامه دهید که بتوانید برای سؤالات خود در این زمینه پاسخی پیدا نمایید.

سئو را شخصی یاد بگیرید

یادگیری خودخوان یا شخصی یکی از شیوه‌های آموزشی مهارت‌های مختلف محسوب می‌شود. اگر فکر می‎کنید استعداد و پشتکار خوبی در یادگیری دارید، می‌توانید منابع رایگان یا حتی پکیج‌های آموزش سئو را تهیه نمایید و شروع به مطالعه کنید. این شیوه یادگیری حدود 6 ماه طول می‌کشد که این زمان بستگی به میزان تلاش، استعداد و وقت‌گذاری شما دارد.   

در دوره های آموزش سئو شرکت کنید

آموزشگاه‌های مختلفی دوره‌های یادگیری سئو را برگزار می‌کنند، این دوره‌ها به علاقه‌مندان این امکان را می‎دهد تا در مدت زمان مشخصی توسط یک استاد باتجربه سئو را یاد بگیرند. برای تسلط کامل به سئو لازم است 4 تا 6 ماه وقت برای آموزش درنظر بگیرید. از مزیت‌های شرکت در دوره‌های آموزشی استفاده از تجربیات استاد و دریافت پاسخ سؤالات مهم محسوب می‌شود. بهتر است برای موفقیت بیشتر کلاس‌های خود را با یک دوره کارآموزی هماهنگ کنید تا مهارت‎های تئوری را به‌صورت عملی به‌کار ببرید و مفاهیم برای شما کاملاً ماندگار شوند.

کارآموزی سئو را انتخاب کنید

برخی افراد به لحاظ شخصیتی، یادگیری حین کار را بیشتر می‌پسندند و طی یک فرآیند کارآموزی، مطالب مهم و مفید را دریافت می‌نمایند و برای همیشه در ذهن خود حفظ می‌کنند. اگر قصد دارید به این شیوه سئو را یاد بگیرید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مطالعه‌ای کلی در خصوص سئو داشته باشید تا با مفاهیم کلی آشنا شوید. سپس می‌توانید به‌عنوان کارآموز استخدام شوید و برای موفقیت بیشتر تلاش نمایید.

یادگیری سئو با منابع رایگان

این روزها کسب مهارت در زمینه‌های مختلف کار سهل و آسانی شده است. تنها کافی است شما موضوع خود را در موتورهای جستجوگر سرچ نمایید تا صفحات متعددی برایتان باز شود. در اغلب وب‌سایت‌های داخلی، اصول اولیه و مفاهیم مهم سئو به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین اگر علاقه داشته باشید می‌توانید وب‌سایت‌های معتبر خارجی مانند moz یا ahref را به‌عنوان رفرنسی برای یادگیری سئو انتخاب کنید.

 

مهمترین عوامل مؤثر بر مدت ‌زمان یادگیری سئو

اگر شما قصد دارید سئو را یاد بگیرید تا از آن به درآمد برسید باید اصول سئو را تحت نظر یک متخصص سئوکار آموزش ببینید. مدت زمان یادگیری سئو به عوامل مختلفی ازجمله انگیزه و علاقه‌ شما بستگی دارد. همچنین هرچه حوصله و تلاشتان بیشتر باشد زودتر به نتیجه می‌رسید. مسئله مهمی که همیشه شما به‌عنوان کارآموز باید به خاطر داشته باشید این است که یادگیری مهارت سئو صبر زیادی می‌طلبد. بنابراین تکنیک‌های پیچیده و دشوار سئو به تمرین، تمرکز و تکرار نیاز دارد. علاوه‌بر تمام این جزئیات، روش و نحوه آموزش شما در مدت زمان یادگیری بی تأثیر نیست.

تلاش فردی خودتان

یادگیری و آموزش در هر زمینه که باشد چالش‌هایی با خود به‌همراه دارد‌. هرچه تلاش و پشتکار شما بیشتر باشد، زمینه برای موفقیت شما هموارتر است. زمانی شما یک سئوکار حرفه‌ای می‌شوید که در کنار آموزش تئوری به‌صورت عملی تمرین داشته باشید. پس انگیزه خود را قوی نمایید، نگران موانع نباشید، دایره مطالعات خود را گسترش دهید و کوشش کنید تا به نتیجه عالی دست ‌یابید.

انتخاب روش آموزش سئو

به هیچ طریقی نمی‌توانید برای آموزش و یادگیری سئو حد مشخصی را تعیین نمایید؛ چراکه اغلب دستورالعمل‌های موتورهای جستجوگر با گذشت زمان تغییر می‌دهد، درنتیجه راه‌کارهای سئو دچار تغییر و تحول می‌گردد. بنابراین استمرار در یادگیری و به‌روزرسانی اطلاعات به‌صورت مستمر باید ادامه داشته باشد. اما به‌طور کلی نوع روش انتخابی شما در رسیدن به نتیجه مطلوب و سئوکار شدن شما تأثیرگذار است.

تاثیر تجربه فعلی شما در یادگیری

هرچه شما با مفاهیم پیچیده در حوزه تولید محتوا، برنامه نویسی، طراحی وب‌سایت، تبلیغ نویسی و... بیشتر آشنا باشید، اصول و تکنیک‌های سئو را بهتر و سریع‌تر یاد خواهید گرفت. اگر هیچ شناختی با این مفاهیم ندارید؛ نگران نباشید، انگیزه و علاقه برای یادگیری کافی است. شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به اصول سئو مسلط شوید و در این زمینه به فعالیت بپردازید.

مهمترین مواردی که باید در سئو یاد بگیرید

بهینه‌سازی وب‌سایت آسان‌ترین و مطمئن‌ترین اقدام جهت توسعه کسب‌وکارها و مشاغل محسوب می‌شود. درواقع قرارگرفتن در رتبه اول وب‌سایت و دریافت بیشترین ترافیک از هر شیوه تبلیغاتی در پیشرفت شغلی مؤثرتر است. مهم‌ترین مواردی که در یادگیری سئو به شما کمک می‌کند تا اعتبار یک وب‌سایت را بالا ببرید و مشتریان بیشتری جذب نمایید عبارتند از:

  • شناخت روش‌های تحلیل سایت‎های رقیب
  • چگونگی ساخت بک لینک
  • شناخت ابزار سئو
  • فراگیری قوانین و الگوریتم‌های گوگل
  • اطلاع از آخرین تغییرات گوگل
  • چگونگی تجزیه و تحلیل وب‌سایت
  • شناخت انواع سئو
  • کسب اطلاع از انواع روش‌های سئو برای رسیدن به بهترین نتایج

مدت زمان یادگیری مهارت های اضافه سئو

هدف خود را از یادگیری سئو مشخص کنید. اگر قصد دارید یک سئوکار حرفه‌ای شوید و از این طریق درآمد بالایی کسب نمایید؛ بهتر است علاوه‌بر اصول سئو، مهارت‌های دیگری نیز فرا بگیرید. شما باید برای متخصص شدن باید قدم‌های مهم دیگری نیز بردارید و از تلاش دست نکشید.

مهارت طراحی سایت

یک سئوکار حرفه‌ای بهتر است اطلاعات خوبی درخصوص طراحی سایت داشته باشد. آموزش کامل طراحی سایت حدود 70 ساعت زمان لازم دارد، اما برای یک سئوکار این میزان آموزش نیاز نیست. شما اگر در حدود 30 ساعت اصول اولیه طراحی سایت را یاد بگیرید و 50 ساعت تمرین داشته باشید می‌توانید در فرآیند سئو اطلاعات و مهارت کافی را در اختیار داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ با مهارت‌هایی مانند نرخ تبدیل، تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ و... گره خورده است. بعد از گذراندن آموزش‌های سئو بهتر است حدود 30 تا 40 ساعت به‌صورت تئوری و 10 ساعت تمرین این مهارت‌ها را یاد بگیرید. بدین ترتیب شما با بهینه‎سازی سئو، ترافیک طبیعی صفحات مختلف را افزایش می‌دهید و از این طریق مشتری بیشتیر جذب می‌نمایید. در بالا رفتن میزان سود و فروش فروشگاه‌های آنلاین نمی‌توان اثرات سئو را نادیده گرفت.

کار با ابزارهای آنالیز سئو و دیجیتال مارکتینگ

به‌طورکلی اغلب مخاطبین هدف از کاربران گوگل هستند، بنابراین هر سئوکار باید مهارت کار با ابزاری مانند گوگل آنالیتیکس را داشته باشد. کار با این ابزار و همچنین کار با سرچ کنسول چالش‌های خاصی دارد و تجربه بالایی می‌طلبد. بهتر است شما در 20 ساعت آموزش تئوری و 20 ساعت تمرین با این ابزار و نحوه کاربرد آن‌ها آشنا شوید.

سخن پایانی

اگر شما فردی باشید که از یادگیری خسته نمی‌شود و همیشه برای دریافت اطلاعات جدید مشتاق است، می‌توانید در زمینه سئو یا پشتیبانی سایت شروع به فراگیری نمایید. شروع فرآیند آموزش سئو احتیاج به علاقه و انگیزه شما دارد، سپس با تلاش و پشتکار، شما را به نتیجه دلخواهتان می‌رساند. اگر بخواهید بدانید یادگیری سئو چقدر طول می‌کشد باید بگوییم این پروسه تا حرفه‌ای شدن شما ادامه دارد و مدت زمان آن بستگی به میزان کوشش و روش آموزش شما خواهد داشت. از همین حالا می‌توانید با سرچ در موتورهای جستجوگر شروع به کسب اطلاعات مختلف درخصوص طراحی سایت و سئو نمایید. درصورتی که علاقه داشته باشید می‌توانید با شرکت در کلاس‌های سئو و کارآموزی در این زمینه، مهارت خود را سریع‌تر افزایش دهید و مشغول به کار شوید.