چگونه با تولید محتوا کسب درامد کنیم

12 شهریور 1402  |0 بازدید

تولید محتوا برای آنلاین‌ شاپ‌ها یا کسب‌وکارهای دیگر مانند یک گنج ارزشمند است؛ چراکه اگر مدیران مشاغل با راه‌اندازی وب‌سایت یا طراحی پیج اینستاگرامی قصد تبلیغ کسب‌وکار خود و افزایش تعداد مشتریان خود را داشته باشند تنها نیاز به محتوای مفید و مخاطب‌پسند دارند. اگر به‌دنبال راه‌حلی برای پیشرفت و درآمدزایی هستید، می‌توانید به فعالیت در زمینه تولید محتوا بیندیشید. اگر می‌پرسید چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم باید بگوییم تعداد صفحات مجازی روزبه‌روز در حال افزایش هستند و تمام این صفحات برای دریافت بهترین رتبه در موتورهای جستجوگر به محتوا نیاز دارند؛ پس یک تولیدکننده محتوا هیچگاه بی‌کار نمی‌شود. اگر بتوانید یک تولیدکننده باتجربه و حرفه‌ای شوید، از طریق آن می‌توانید پله‌های ترقی را سریعاً طی نمایید و به درآمد بالایی برسید.

آشنایی با تولید محتوا و تولید کننده محتوا

مسئله‌ای که روشن و واضح است افزایش کسب‌وکارهای اینترنتی یا صفحات اجتماعی مربوط به مشاغل است. تمام این مشاغل یا صفحات اجتماعی برای بیشتر دیده شدن نیاز به محتوا دارند، پس «بازاریابی محتوا» هیچگاه کم‌رونق یا بی‌ارزش نمی‌شود. اگر قصد دارید در این زمینه اطلاعات مفیدی کسب کنید و مشغول به کار شوید، ابتدا باید بدانید در دنیای دیجیتال به چه چیزی محتوا می‌گویند. به‌طورکلی هر آنچه شما در فضای مجازی با آن مواجه می‌شوید، محتوا نام دارد. ویدئوهای اینستاگرام، عکس‌ نوشته‌ها، پادکست‌هایی که گوش می‌دهید، مقالات اجتماعی یا پزشکی، تصاویر اینترنتی و... همه‌وهمه محتواهایی هستند که برای بالارفتن رتبه صفحه اجتماعی تولید شده‌اند.  

کسانی که این محتواها را تولید کرده‌اند نیز تولیدکننده محتوا هستند. گاهی ممکن است شما تولیدکننده محتوا را نشناسید و فقط مطالب او را مطالعه کرده یا ویدئوهای وی را دیده باشید؛ اما گاهی هم ممکن است شما تولیدکننده محتوا را بشناسید. به‌عنوان مثال اینفلوئنسرها یا بلاگرهای اینستاگرامی، تولیدکنندگانی هستند که شما هم محتواهای آن‌‌ها را دیده‌اید و هم با آن‌ها آشنا هستید. کسب درآمد بالا با محتوا نویسی کار دشواری نیست؛ اما نیاز به تلاش و پشتکار فراوان دارد.

چرا شغل تولید محتوا را انتخاب کنیم؟

مدیران مشاغل و صاحبین آنلاین شاپ‌ها برای جذب بیشتر مخاطبین و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار و دائمی نیاز به محتوا دارند. این روزها که بازار طراحی وب‌سایت و صفحات اینستاگرامی داغ داغ است، صاحبین کسب‌وکارها با یکدیگر در حال رقابتی تنگانگ هستند. آن‌ها سعی دارند راه‌حل‌ها و ترفندهایی به‌کار ببرند تا مخاطبین بیشتری را به سمت خود جذب نمایند، در نتیجه برای رسیدن به این هدف نیاز به تولید محتوا دارند. از طرفی امروزه با وجود گوشی‌های هوشمند و اینترنت همه ما کوچک‌ترین سؤالات خود را از موتورهای جستجوگری مانند گوگل می‌پرسیم.

همچنین به دلیل دسترسی افراد به اینترنت، بازار شرکت در کلاس‌های آنلاین، استفاده از سمینارهای مجازی، خواندن برخی مقالات اجتماعی یا پزشکی، مطالعه اخبار اقتصادی و ورزشی و... داغ شده است. حتی عده‌ای از ما ترجیح می‌دهند به‌جای خرید نسخه چاپی یک کتاب، نسخه الکترونیکی آن را خریداری نمایند یا به نسخه صوتی کتاب گوش دهند. برخی از افراد نیز علاقه دارند که در زمان رانندگی یا انجام مدیتیشن به پادکست‌ گوش کنند. تمام این مسائل دلایلی هستند بر لزوم تولید محتوا؛ بنابراین اگر از خود می‌پرسید که چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟ باید گفت راه‌های رسیدن به درآمد بالا از این طریق بسیار متنوع و گسترده است فقط کافی است اطلاعات خود را گسترش دهید.

چگونه از طریق تولید محتوا به درآمد برسیم؟

کسب درآمد از طریق ساخت محتوا کار دشواری نیست، فقط کافی است شما انگیزه کافی برای این کار داشته باشید. شما زمانی می‌توانید در این رقابت پیروز میدان شوید که اصول تولید محتوا را بدانید و نسبت به آن پایبند باشید. یک تولیدکننده موفق و حرفه‌ای ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه‌ای در ذهن دارد که با کمک آن‌ها می‌تواند مخاطب را جذب وب‌سایت نماید. تولیدکنندگان حرفه‌ای، محتواهایی مفید تولید می‌کنند و در آن به تمام سؤالات مخاطب پاسخ می‌دهند. به‌این ترتیب بازدیدکنندگان وب‌سایت یا پیج مورد نظر، محتوا را به اشتراک می‌گذارند و به سرعت محتوای تولید شده در  فضای مجازی وایرال می‌شود.

مهارت و دانش خود را بفروشید!

اگر احساس می‌کنید در زمینه تولید محتوا مهارت دارید و ایده‌های بکری در سر می‌پرورانید، بیایید و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این روزها افراد زیادی هستند که دائماً از خود می‌پرسند چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟ شما می‌توانید با یک استراتژی مشخص این افراد را دور هم جمع کنید و تولید محتوا را به آن‌ها آموزش دهید. اگر تصور می‌کنید آموزش تولید محتوا کار دشواری است، سخت در اشتباه هستید. شما فقط احتیاج به ایده و پشتکار دارید. در قدم اول یک پیج اینستاگرامی راه‌اندازی کنید و در آن به‌صورت کاملاً مختصر روش‌های تولید محتوا، نحوه درآمدزایی از این طریق، پیشنهاد ایده‌های خلاقانه و... را در اختیار مخاطبین قرار دهید.

شاید لازم باشد شما چندین ماه محتواهای اینفوگرافیک، متنی، ویدئویی یا تصویری برای مخاطبینتان به نمایش بگذارید و آن‌هایی که قصد یادگیری دارند را به این طریق تشویق و ترغیب نمایید. زمانی که بازدید پیج شما بالا رفت و بسیاری از افراد با شما و حرفه‌تان آشنا شدند، وقت برگزاری کلاس‌های آنلاین یا فروش پکیج‌های آموزشی تولید محتوا است. پلتفرم‌های فارسی مانند درسواره، هم‌آموز، فرانش و ایسمینار یا پلتفرم‌های خارجی مانند Edx، Udemy، Coursera، Skillcrush بستر مناسبی برای برگزاری دوره‌های آموزشی یا وبینار هستند.

در نتیجه شما می‌توانید در کمتر از یک سال به درآمد بسیار بالایی از طریق آموزش تولید محتوا برسید. این روزها بازار آموزش و کلاس‌های آنلاین یا آفلاین حسابی رونق دارد، پس اگر احساس می‌کنید در این زمینه یک کارشناس باتجربه هستید قدم اول را بردارید تا هر چه زودتر به موفقیت دست یابید.

محتوا ویدئویی تولید کنید

ساخت ویدئو را یاد بگیرید و به تولید محتوای ویدئویی مشغول شوید. بسیاری از افراد هستند که فرصت خواندن متن‌های طولانی را ندارند، به همین علت صاحبین صفحات اجتماعی از ترفند تولید ویدئو استفاده می‌کنند تا منظور خود را به مخاطبین برسانند. شما می‌توانید در یک ویدئو چند دقیقه‌ای یا حتی چند ثانیه‌ای تمام مطالب مهم موجود در یک متن طولانی را به اطلاع مخاطب برسانید. اگر شما ساخت ویدئو را یاد بگیرید می‌توانید با بسیاری از وب‌سایت‎ها همکاری خود را آغاز نمایید.

در صورتی که قادر به ساخت ویدئو نیستید، نگران نباشید؛ چراکه شما می‌توانید با نرم‌افزارهایی مانند «ادوبی پریمیر» و «افتر افکت» ساخت ویدئو خلاقانه و باکیفیت را آموزش ببینید. استفاده از این نرم‌افزارها به سیستم‌هایی با پردازش بالا نیاز دارد و لازم است شما برای قوی‌تر کردن سیستم خود هزینه‌هایی پرداخت کنید؛ اما برای شروع کار نیازی نیست شما این هزینه را متقبل شوید و به‌راحتی می‌توانید با گوشی موبایل خود ویدئو تولید نمایید و با استفاده از اپلیکیشن‌های VLLO، VN یا اینشات آن‌ها را ادیت و تدوین کنید. به‌این ترتیب می‌توانید ویدئوهای خاص و جذاب تهیه و منتشر نمایید. وب‌سایت‌های بسیاری هستند که به تخصص شما نیاز دارند و به دنبال یک تولیدکننده حرفه‌ای ویدئو هستند.

محتوای گرافیکی بسازید

فقط نویسندگان محتوا، تولیدکننده محتوا نیستند. شما اگر خلاق و ایده‌پرداز باشید و در رشته‌های مختلفی مانند گرافیک تخصص داشته باشید، می‌توانید یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای شوید. حال از خود می‌پرسید در زمینه گرافیک چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟ صفحات مجازی بسیاری هستند که به‌دنبال یک محتوای گرافیکی خاص و جذاب می‌گردند تا خدمات یا برند خود را معرفی نمایند. شما با طراحی یا تولید محتوای گرافیکی می‌توانید به‌صورت پروژه‌ای یا به‌صورت تمام وقت با این شرکت‌ها همکاری کنید.

برای ساخت و تولید یک محتوای گرافیکی فوق‌العاده و منحصربه‌فرد باید ابتدا دوره‌های آموزشی فوتوشاپ را بگذرانید. شما می‌توانید از طریق شرکت در کلاس‌های آنلاین یا آفلاین، چگونگی کار با نرم‌افزارهای فوتوشاپ را یاد بگیرید و شروع به کار نمایید. اگر قصد دارید استعداد خود را محک بزنید، می‌توانید در قدم اول با گوشی همراه خود و با استفاده از برنامه‌هایی مانند «پیکس‌آرت» یا «لایت‌روم» ویرایش حرفه‌ای تصاویر را یاد بگیرید و لوگو یا بنر طراحی نمایید. سپس یک پیج اینستاگرامی راه‌اندازی کنید و طرح‌های خود را در آن به نمایش بگذارید. با کمی تحمل، تلاش مضاعف و تبلیغ می‌توانید دایره فعالیت خود را گسترش دهید و سفارش‌های زیادی را انجام دهید.

پادکست بسازید

اگر تصور می‌کنید صدای گرم و دلنشینی دارید و از خواندن کتاب یا مطالب طولانی خسته نمی‌شوید، می‌توانید به یک پادکستر حرفه‌ای تبدیل شوید. برخی افراد ترجیح می‌دهند در فرصت‌هایی مانند رانندگی، حین انجام ورزش، در زمان مدیتیشن، آشپزی و... مطالبی را در قالب صوت دریافت نمایند. شما می‌توانید یک موضوعی را انتخاب کنید و در خصوص آن نکات مفید را جمع‌آوری و به‌صورت پادکست درآورید. موضوع انتخابی شما می‌تواند تخصصتان باشد یا حتی موضوعی جذاب که علاقه‌مندان زیادی دارد. شما با در اختیار داشتن یک میکروفون و داشتن ایده‌های جذاب می‌توانید قدم به دنیای تولید پادکست بگذارید. 

از طریق کانال یوتیوب درآمدزایی کنید

آیا می‌دانید در یوتیوب چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟ نگران نباشید ما به شما تمام مراحل را آموزش می‌دهیم. پلتفرم یوتیوب یکی از بهترین بسترها  برای کسب درآمد محسوب می‌شود. شما اگر کانالی در این پلتفرم ایجاد نمایید و شروع به کار کنید، می‌توانید درآمد دلاری به‌دست آورید و به سرعت پیشرفت نمایید. شما هرگونه محتوایی در قالب ویدئو می‌توانید تولید کنید و در کانال یوتیوبی خود منتشر نمایید. ویدئوهایی از آشپزی، زندگی روزمره، بیوگرافی افراد مشهور، مطالب آموزشی یا هرچه به آن علاقه‌مند هستید تولید کنید و برای بازدید در کانالتان قرار دهید. فعالیت در یوتیوب برای کاربران ایرانی فرصت مناسبی است تا به سرعت پیشرفت نمایند و به درآمدهای قابل توجهی برسند.

برای کسب و کارهای مختلف تولید محتوا متنی کنید

همه ما برای یافتن پاسخ سؤالاتمان در موتورهای جستجوگر به سرچ یا تحقیق می‌پردازیم. بنابراین تمام وب‌سایت‌ها برای داشتن بیشترین مخاطب و رسیدن به بالاترین رتبه در این پلتفرم‌ها نیاز به محتواهای متنی دارند. اگر فکر می‌کنید قلم خوبی دارید و از قدرت پردازش بالایی برخوردار هستید، از این وب‌سایت‌ها می‌توانید سفارش تولید محتوای متنی بگیرید. شما در زمان تولید و نگارش اینگونه محتواها باید خود را به جای مخاطب قرار دهید و براساس «کلیدواژه‌ها» یا همان کلمات کلیدی، متنی جذاب بنویسید. سعی کنید در متنی که نگارش می‌کنید سؤالات مخاطبین را جواب دهید و نوشته‌تان آنقدر جذاب باشد تا مخاطب شما را همراهی نماید.

بخشی از محتواهای خود را در پیجتان منتشر کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری را به‌دست آورید. اگر در این مسیر پیشرفت خوبی داشته باشید می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید. 

وبلاگ شخصی خود را بسازید

اگر داستان‌نویس خوبی هستید می‌توانید وبلاگی بسازید و از طریق آن به درآمد بالایی دست‌ یابید. شما با ساختن وبلاگ شخصی برای خودتان می‌توانید خاطرات یا داستان زندگی خود را برای مخاطبین تعریف نمایید. در این زمینه شما با شناختن مخاطبین خود و دریافت نظرات آن‌ها می‌توانید براساس سلیقه هر یک محتواهایی جذاب و جالب در وبلاگ خود منتشر کنید و تا مدت‌ها از سود حاصل از آن استفاده کنید. شما در وبلاگتان مهارت و خلاقیت خود را به اطلاع همگان می‌رسانید و می‌توانید از این طریق مخاطبین بیشتری را جذب نمایید. حواستان باشد وبلاگ شما باید بعد از مدتی به‌روزرسانی شود و با تولید محتوای سئو شده بهینه‌سازی گردد.

کانال تلگرام خود را راه اندازی کنید

ساخت کانال تلگرامی یکی از بهترین شیوه‌های کسب درآمد بالا است. تنها کافی است شما ببینید در چه زمینه‌ای استعداد دارید یا به چه موضوعاتی علاقه‌مند هستید، سپس با تولید محتواهایی جالب و مرتبط با موضوع کانالتان تعداد اعضاء خود را بالا ببرید. موضوعاتی که می‌توانید در کانال خود منتشر نمایید شامل اخبار پزشکی، گزارش‌های ورزشی، انجام فعالیت‌های سرگرمی، پخش ترک‌های موسیقی جدید از خوانندگان مختلف و... می‌شود. شما بعد از تشکیل کانال تلگرامی با تبلیغ در صفحات مجازی و انتشار محتواهای فوق‌العاده می‌توانید تعداد مخاطبینتان را بیشتر کنید، به‌این ترتیب به کسب درآمد بالایی خواهید رسید.

فعالیت در اینستاگرام را اغاز کنید

اینستاگرام پلتفرمی است که در آن برخی افراد به کسب درآمد مشغول هستند، عده‌ای به‌دنبال پیج‌های فروش محصولات هستند و برخی به جهت سرگرمی در حال گشت‌وگذارند. اگر شخصیتی فعال و پویا دارید می‎توانید فعالیت خود را در اینستاگرام آغاز کنید. شما در رابطه با هر موضوعی می‌توانید تولید محتوا کرده و در پیج شخصی خود منتشر کنید. در این رابطه باید ببینید به چه موضوعاتی علاقه دارید، سپس با ساخت ویدئوهای مرتبط و مناسب یا تولید متن‌های اینفوگرافیک مخاطبین یا فالوورهای زیادی را جذب نمایید و به یک تولیدکننده حرفه‌ای با درآمد بالا تبدیل شوید.  

تبلیغ نویسی را یاد بگیرید

هیچ کسب‌وکاری در فضای مجازی بدون تبلیغ پیشرفت نمی‌کند و به سوددهی نمی‌رسد. برای اینکه یک تبلیغ نویس حرفه‌ای شوید و از این راه کسب درآمد کنید باید به دنبال کلمات کلیدی بگردید و ببینید مخاطبین در هر سرچ، از چه کلماتی استفاده می‎‌کنند. شما باید محتواهای منحصربه‌فرد و مخاطب‌پسندی تولید کنید که افراد را جذب کند و وب‌سایت از سمت آن‌ها بازدید شود. اگر شما در این زمینه مهارت بالایی کسب نمایید، درآمد قابل‌ توجهی به‌دست می‌آورید.

برای محصولات تولید محتوا کنید

این روزها که بازار کسب‌وکارهای اینترنتی یا آنلاین شاپ‌ها بسیار داغ شده است، محصول نویسی یکی از راه‌کارهای جذب مشتری برای این صفحات محسوب می‌شود. مسلماً مخاطبینی که به منظور خرید به یکی از این وب‌سایت‌ها مراجعه می‌کنند تمایل دارند درخصوص محصولی که قرار است خرید نمایند اطلاعاتی کسب کنند. اگر توضیحات محصول دقیق و کاربردی باشد، مخاطب به مشتری تبدیل می‌شود و فرآیند خرید از وب‌سایت را انجام می‌دهد. اگر شما بتوانید مهارت محتوا نویسی برای معرفی محصول را به‌درستی یاد بگیرید می‌توانید مخاطبین بیشتری را ترغیب به خرید کرده و مشتریان وب‌سایت را روزبه‌روز بیشتر کنید.

به خاطر داشته باشید در توضیحات محصول حتماً نظرات مثبت مشتریان قدیمی و بازخورد آن‌ها را از خرید درج نمایید. اگر شما در این زمینه مهارت‌های قابل ‌توجهی کسب‌ کنید، با بسیاری از آنلاین شاپ‌ها می‌توانید همکاری کرده و درآمد بالایی کسب نمایید.

از تدوین استراتژی محتوا کسب درآمد کنید

شما با یک برنامه‌ریزی دقیق و اجرای آن می‌توانید محتوایی تولید کنید که با بازدید بالایی روبه‌رو شود و رتبه وب‌سایت را بالا برد. تدوین استراتژی شامل تعیین اهداف، تحلیل مخاطبین، دسته‌بندی محتوا، استفاده از ابزارهای محتوایی مانند ویدئوها، تصاویر، اینفوگرافیک و... می‌شود. اگر در این زمینه تجربه‌ کافی کسب کنید و به مهارت برسید می‌توانید در مدت کوتاهی به درآمد بالایی دست ‌یابید.

7 ایده جذاب برای کسب درآمد از تولید محتوا 2023

چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟ ما به شما می‌گوییم راه‌های کسب درآمد در دنیای دیجیتال و صفحات مجازی نامحدود است، به شرط آنکه شما ایده‌های خلاقانه‌ای داشته باشید و قدرت جذب مخاطبین را جدی بگیرید. به‌این ترتیب شما می‌توانید محتواهایی شگفت‌انگیز تولید نمایید و مخاطبین وب‌سایت را افزایش دهید. مهم‌ترین نکته درآمدزایی از طریق تولید محتوا، سازگار نمودن محتوا با مخاطبین هدف محسوب می‌شود. شما با یک برنامه‌ریزی دقیق و داشتن رویکردی استراتژیک و هدفمند می‌توانید محتواهایی اصیل و یونیک تهیه کرده و پله‌های ترقی را طی نمایید.

محتوا خاص تولید کنید

برای کسب موفقیت باید تلاش و تحقیق کرد، اگر شما قصد تولید محتوا دارید ابتدا ببینید رقیبانتان در رابطه با همان موضوع چه محتواهایی تولید کرده‌اند و چه نکاتی را از قلم انداخته‌اند. شما با اطلاع از این نواقص می‌توانید محتوایی متفاوت و البته مفصل تولید کنید که نیاز مخاطب را کاملاً برطرف نماید. یک محتوای جذاب و منحصربه‌فرد می‌تواند مخاطب را تا پایان با خود همراه کند. به‌این ترتیب شما با مهارتی که در این زمینه پیدا کرده‌اید، می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید.

 

مهارت خود را به دیگران آموزش دهید

این روزها بازار آموزش داغ داغ است و هر فردی برای شروع برنامه‌های جدید در زندگی ابتدا ترجیح می‌دهد آموزش‌های کافی و لازم را ببیند. اگر فکر می‌کنید کلام شیوایی دارید یا می‌توانید کلیپ‌های آموزشی تولید کنید، سریعاً دست به‌ کار شوید. شما به‌عنوان یک تولیدکننده باتجربه می‌توانید پکیج‌هایی از مهارت‌های تولید محتوا در قالب ویدئو تهیه کنید و به فروش برسانید. اشخاص بسیاری در دنیای دیجیتال به‌دنبال کسب مهارت در زمینه تولید محتوا هستند، شما با تهیه متن‌های جذاب یا ساخت ویدئوهای ترغیب‌کننده آن‌ها را به سمت خود جذب نمایید و دانش خود را در اختیارشان قرار دهید. اگر نحوه آموزش شما منحصربه‌فرد باشد و تمام نکات مهم و کلیدی را در ویدئوهای آموزشی خود ذکر کنید، به‌سرعت در دنیای تولید محتوا شناخته می‌شوید، شاگردان بیشتری می‌گیرید و درآمد زیادی کسب می‌کنید.

از تبلیغات کلیکی درآمد جذب کنید

هیچ کسب‌وکاری بدون تبلیغ به رشد و پیشرفت نمی‌رسد، روش‌های تبلیغی زیادی در دنیای مجازی وجود دارد که هر فرد باتوجه به نیاز و بودجه خود آن‌ها را انتخاب می‌نماید. تبلیغات کلیکی یکی از همین شیوه‌های تبلیغی است و شما می‌توانید در سایت‌های پربازدید براساس کلیدواژه‌های مشخص و هدف مخاطب، او را درگیر نمایید و کلمات یا لینک‌هایی را قرار دهید که مخاطب برای دریافت اطلاعات روی آن‌ها کلیک کند. در این شرایط به ‌ازای هر کلیک، پولی به جیب شما می‌رود و شما به مرور زمان به درآمد قابل توجهی دست پیدا می‌کنید.

گوگل ادسنس را برای کسب درآمد انتخاب کنید

گوگل ادسنس یک برنامه تبلیغاتی بوده که در سال 2003 توسط گوگل ارائه شده است. شما در این پلتفرم می‌توانید از امکانات تبلیغات رایگان استفاده کرده و کسب درآمد داشته باشید. تنها مشکلی که برای تولیدکنندگان محتوا وجود دارد عدم پشتیبانی گوگل ادسنس به زبان فارسی است. بنابراین شما باید ابتدا از قوانین گوگل مطلع شده و یک وبلاگ به زبان انگلیسی داشته باشید. اگر توانایی ارائه محتواهای ارزشمند و فوق‌العاده را در این وبلاگ داشته باشید، می‌توانید ترافیک بالایی به‌دست آورید.

در واقع عملکرد گوگل ادسنس شبیه به تبلیغات کلیکی است؛ با این تفاوت که مبلغ هر کلیک را شما مشخص می‌کنید و حدود 30% از هزینه هر تبلیغ به گوگل تعلق می‌گیرد. توجه کنید برای کسب موفقیت اطلاعاتی که شما به گوگل ادسنس می‌دهید باید واقعی باشند. به‌عنوان مثال در بخش تماس با ما، درباره ما، قوانین و مقررات وب‌سایت و... اطلاعات صحیحی درج نمایید. زمانی که شما به‌عنوان محتوا نویس عضو گوگل ادسنس شده‌اید، با تلاش و پشتکار و رعایت قوانین به درآمد بالایی می‌رسید.

از تبلیغات بنری درآمد جذب کنید

اگر در زمینه گرافیک تخصص دارید یا می‌توانید پیام‌های جذاب و کوتاه تبلیغاتی بنویسید و در کنار تصاویر مناسب قرار دهید، به فکر تولید و ساخت بنر باشید. هر چقدر هنر در زمینه ساخت بنر دارید، به خرج دهید. مشاغل بسیاری هستند که به‌دنبال هنرمندان خلاق می‌گردند. شما می‌توانید با تولید بنرهای تبلیغاتی قراردادهایی با رقم بالا امضاء نمایید و به درآمد قابل‌ توجهی برسید.

بازاریابی رابطه ای

در دنیای رقابت همه ما برای کسب موفقیت بیشتر در حال تلاش برای پیشی ‌گرفتن از رقبانمان هستیم. در بازاریابی رابطه‌ای ارتباطی بین تولیدکننده، مشتری و رقیبان ایجاد می‎گردد. شما در این میان با تولید محتوا برای محصولات مختلف می‌توانید از حذف شدن آن در این بازار جلوگیری کنید. شما باید محتوایی جذاب و شگفت‌انگیز تولید کنید و در انتها لینکی به صفحه خرید محصول قرار دهید. هرچه تعداد کلیک لینک بیشتر شود، فروش بالاتری صورت می‌پذیرد و درآمد شما بیشتر می‎گردد.

رپورتاژ آگهی را فراموش نکنید

سایت‌های پربازدیدی که مخاطبین هدف در آنجا حضور دارند را انتخاب کنید و برای اطلاع رسانی و نقد بی‌طرفانه یک خدمات یا محصول خاص، محتوا تولید کنید. با انتشار محتوای تولید شده در این سایت‌ها شما می‌توانید به درآمدزایی برسید. هرچه بازدید یا ترافیک سایت بالاتر باشد شما مبلغ بیشتری به‌دست می‌آورید. همچنین هرچه رپورتاژ آگهی شما جذاب‌تر باشد مخاطبین بیشتری برای خواندن آن به وب‌سایت مورد نظر رجوع می‌کنند و درآمد بیشتری به جیب شما سرازیر می‌گردد.

سخن پایانی

تولید محتوا یکی از بی‌دردسرترین و پردرآمدترین مشاغل اینترنتی به‌شمار می‌آید. حال اگر می‌پرسید چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم، باید بگوییم در صورتی که شما اهل مطالعه هستید و به دریافت مطالب جدید علاقه دارید یا احساس می‌کنید ایده‌های بسیاری دارید و دوستانتان از خلاقیت شما تعریف می‌کنند، می‌توانید در دنیای دیجیتال با تولید محتوا به درآمدهای بالایی برسید. برای موفقیت در این مسیر باید تلاش کنید و حتی از رقیبانتان نیز درس بگیرید، رمز و راز موفقیت در پشتکار فراوان و جدیت در کار خلاصه شده است. به‌این ترتیب شما به سرعت به موفقیت خواهید رسید.